Astăzi aș vrea să vorbim puțin despre afișele de promovare ale filmului, așa cum s-au succedat ele de-a lungul timpului. Voi lăsa imaginile să vorbească de la sine, reducând la minim intervențiile scrise.
Afiș din 1927, anul lansării filmului, semnat de artistul militar George Scott. După cum se observă, foarte puține legături se pot stabili între acest tablou și un afiș de film. |
Același George Scott, aceeași tipologie de afiș. În partea de jos a tabloului scrie: "cântând Marseilleza pentru prima oară". |
Un prim exemplu, din același an (1927), care îndeplinește funcțiile pe care le atribuim, de regulă, unui afiș de film. Nu se cunoaște numele artistului desenator. |
În 1927, filmul este distribuit în Germania, unde este proiectată o variantă scurtă, de doar 3 ore. Distribuitoare: societatea UFA. |
Tot UFA s-a ocupat de distribuția filmului și în Europa Centrală. Afișul alăturat este din Ungaria. |
În S.U.A., filmul ajunge abia în 1929. Mai sus vedem o carte poștală de promovare. |
Afiș alb-negru al filmului distribuit pe piața americană de Metro Goldwyn Mayer. |
În 1929, filmul ajunge din nou în Franța, de data aceasta în zonele rurale ale Hexagonului. Pentru distribuție, Pathé și guvernul francez s-au asociat pentru a crea Pathé Rural. Este perioada din istoria companiei Pathé în care aceasta este condusă de românul Bernard Natan (mai multe detalii, aici). |
Pentru aceste proiecții, filmul a fost spart în două "episoade". Mai sus, două afișe care conțin și datele de proiecție indică un interval de o săptămână între proiecții. |
O variantă din 1950, semnată de Duccio Marvasi. |
Unul din numeroasele postere păstrate de la proiecțiile din 1981, într-o variantă a filmului supervizată de Francis Ford Coppola. |
Varianta de afiș pentru proiecția semnată Kevin Brownlow, ce urmează a fi proiectată în cadrul San Francisco Silent Film Festival la sfârșitul lunii martie. |
BONUS:
0 comentarii:
Post a Comment