Astăzi aș vrea să vorbim puțin despre afișele de promovare ale filmului, așa cum s-au succedat ele de-a lungul timpului. Voi lăsa imaginile să vorbească de la sine, reducând la minim intervențiile scrise.
![]() |
Afiș din 1927, anul lansării filmului, semnat de artistul militar George Scott. După cum se observă, foarte puține legături se pot stabili între acest tablou și un afiș de film. |
![]() |
Același George Scott, aceeași tipologie de afiș. În partea de jos a tabloului scrie: "cântând Marseilleza pentru prima oară". |
![]() |
Un prim exemplu, din același an (1927), care îndeplinește funcțiile pe care le atribuim, de regulă, unui afiș de film. Nu se cunoaște numele artistului desenator. |
![]() |
În 1927, filmul este distribuit în Germania, unde este proiectată o variantă scurtă, de doar 3 ore. Distribuitoare: societatea UFA. |
![]() |
Tot UFA s-a ocupat de distribuția filmului și în Europa Centrală. Afișul alăturat este din Ungaria. |
![]() |
În S.U.A., filmul ajunge abia în 1929. Mai sus vedem o carte poștală de promovare. |
![]() |
Afiș alb-negru al filmului distribuit pe piața americană de Metro Goldwyn Mayer. |
![]() |
În 1929, filmul ajunge din nou în Franța, de data aceasta în zonele rurale ale Hexagonului. Pentru distribuție, Pathé și guvernul francez s-au asociat pentru a crea Pathé Rural. Este perioada din istoria companiei Pathé în care aceasta este condusă de românul Bernard Natan (mai multe detalii, aici). |
![]() |
Pentru aceste proiecții, filmul a fost spart în două "episoade". Mai sus, două afișe care conțin și datele de proiecție indică un interval de o săptămână între proiecții. |
![]() |
O variantă din 1950, semnată de Duccio Marvasi. |
![]() |
Unul din numeroasele postere păstrate de la proiecțiile din 1981, într-o variantă a filmului supervizată de Francis Ford Coppola. |
![]() |
Varianta de afiș pentru proiecția semnată Kevin Brownlow, ce urmează a fi proiectată în cadrul San Francisco Silent Film Festival la sfârșitul lunii martie. |
BONUS:
0 comentarii:
Post a Comment