Clara Bow, fotografie promoțională pentru filmul "Wings", 1927 |
De la început vreau să remarc calitatea excepțională a restaurării - nu e deloc greu să te păcălești cu privire la perioada în care a fost realizat filmul, presupunând, de exemplu, că ai ajuns în sufragerie la câteva minute după ce a început filmul. O treabă făcută ca la carte de specialiștii de la Paramount, versiunea finală incluzând în totalitate celebrele secvențe colorate manual - extrem de sugestive - din timpul confruntărilor aeriene. Cu ocazia asta am dezvăluit și cam la ce să vă așteptați de la film: mult "câmp de luptă", umplut de regizor cu maximă eficiență și o coregrafie aeriană impecabilă și aproape neverosimil de bine pusă la punct pentru vremea respectivă (dacă nu ar exista miile de artefacte CGI, sunt absolut convins că reproducerea efectelor speciale din "Wings" s-ar dovedi extrem de dificilă și în ziua de azi).
Scrijelind cuvinte pe pixelii blogului, cam asta e tot ce pot să spun într-un mod convingător despre importantul capitol al "efectelor speciale". Pentru diferența de adrenalină vă provoc să vedeți filmul!
Secvență din film în care se remarcă zonele colorate manual. |
Adăugarea culorilor s-a realizat utilizând tehnici digitale, pe baza scenariului de continuitate. În varianta originală a filmului, acestea erau pictate manual. |
Poziția de sus: filmul înainte de restaurare, poziția de jos: după restaurare. Sursa: Paramount. |
Buddy Rogers, Clara Bow și Richard Arlen în "Wings". |
Sistemul conceput era unul ingenios: dacă un cinematograf sau un lanț de cinematografe doreau să difuzeze un anumit film al companiei, în care juca, să luăm un exemplu, Mary Pickford, puteau să o facă numai dacă achiziționa drepturile de difuzare pentru toate filmele Paramount care ar fi urmat să fie realizate în acel an. Un sistem care a garantat succesul companiei americane și care a poziționat-o în topul producătorilor, chiar dacă schema folosită a făcut ulterior obiect al investigațiilor reglementatorilor americani, sub acuzația de monopol al pieței.
În 1926, Jesse Lasky, "producătorul șef" al companiei Paramount se afla în căutarea unei povești pe care să o transforme într-un film despre care nu se știau prea multe detalii, cu excepția faptului că trebuia să devină un mare succes. Suntem deja în perioada în care cinematograful face parte integrantă din viața cotidiană a americanilor, concurența este acerbă iar companiile trebuie să inoveze permanent pentru a avea satisfăcute cel puțin premisele succesului comercial. G.P. Putnam, celebrul editor New York-ez îi sugerează lui Lasky romanul lui John Monk Saunders însă combinația între o poveste de iubire și dramatismul luptelor aeriene din timpul primului război mondial se pare că nu a fost, la început, suficient de convingătoare. Adolph Zukor și câțiva potențiali finanțatori ai proiectului declină cu fermitate propunerea.
Jesse Lasky (stânga) și Adolph Zukor. |
William A. Wellman, artizanul succesului "Wings". |
Sper să aveți ocazia să îl vedeți și să vă placă!
0 comentarii:
Post a Comment