Tuesday, July 5, 2011

Filmul mut, "motor" de promovare media: cazul AXN

Nu sunt sigur dacă să jubilez sau să mă întristez la vestea că postul de televiziune AXN, aflat într-o aparentă "dificultate" de a-și promova eficient produsele media, este nevoită să apeleze la "rețeta" filmului mut. Spun că încă oscilez între cele două variante, din teamă ca întreaga campanie să nu aibă, de fapt, o conotație peiorativă la adresa filmului fără sonor. De teamă, altfel spus, ca totul să nu fie decât o glumă "nevinovată", făcută cu scopul de a ține în priză populațiile de "barbari" (conceptul îi aparține lui Alessandro Baricco), suprasaturați - probabil -, de promo-urile stereotipale de pe micile ecrane. Dacă, în schimb, campania AXN este una bine intenționată, mă voi grăbi să spun mea culpa și chiar să îi felicit pentru inițiativă. Dacă această variantă este cea "corectă", nu pot decât să închei spunând și eu, ca și cei de la AXN, că, într-adevăr, "poveștile bine spuse (n.n.!) nu îmbătrânesc niciodată".


0 comentarii: