Friday, July 22, 2011

Relaxări de week-end (5). Parodiştii

Adevărul gol goluț este că am dat peste filmulețele pe care vi le voi prezenta absolut întâmplător. Dar, odată găsite, n-am avut nicio îndoială că trebuie să le "dau" mai departe. Cu toate astea, așezat în fața ecranului "imaculat" al calculatorului (echivalentul, firește, al intimidantei coli albe de hârtie a scriitorilor), am ezitat dacă să le postez sau nu, pur și simplu pentru că eram confuz în privința celei mai nimerite titulaturi pe care s-o folosesc. Da, recunosc, am avut ceva probleme până am găsit un echivalent neaoș pentru ceea ce englezii obișnuiesc să numească "impersonator". Într-un final, mi-a venit ideea asta cu "parodiștii", însă îmi dau seama că s-ar putea să nu vă placă, așa că vă încurajez să o înlocuiți cu ce doriți. Doar n-o să ne blocăm într-un simplu detaliu, nu? Mult mai important este ce pot să facă oamenii ăștia. Și unii din ei, vă asigur, pot chiar foarte multe! E suficient să închideți ochii și să "vedeți" dacă am dreptate sau nu.


Primul pe listă este Jim Meskimen, comediant și actor american, pe care poate ați avut ocazia să îl vedeți în show-ul "Who's line is it anyway?" (atenţie!, Jim a figurat atât în varianta britanică cât şi - ulterior - în cea americană a emisiunii). Dați-mi voie să vă fac încălzirea cu un episod al programului, în care Jim parodiază, "impersonează", cântă (deşi nu este unul din "domeniile" lui favorite), dublează și face tot felul de alte giumbușlucuri actoricești. Iată-l!



Dacă o să continui să vă povestesc diverse lucruri despre Jim cum ar fi, de exemplu, că are și un site web, pe care, firește, îl puteți întoarce în voie cu susul în jos (http://www.appliedsilliness.com/), sunt convins că o să vă plictisesc și mai tare, așa că nu mai trag de timp și vă ofer o pastilă, de data asta foarte "concentrată" a aptitudinilor acestuia. M-a surprins nu doar alegerea versurilor lui Shakespeare, ci și aluziile directe, ţintite, la personajele parodiate. Un singur exemplu: asocierea Woody Allen-"moarte" nu e deloc întâmplătoare. Așadar, un actor inteligent la lucru, Jim Meskimen.



În mod absolut firesc, am lăsat ce-i mai bun la urmă. Pe scurt: a câștigat două premii Oscar. Știe să cânte. În prezent este director artistic al teatrului Old Vic din Londra. Și, în plus, ați ghicit, știe să și parodieze. Un actor complet, un tip inteligent, jovial și haios.Vă las să îl descoperiți (deși știu că titlul video-ului din fereastra de mai jos deja m-a trădat...).



Și uite că știe și să cânte și să danseze. Nu am glumit mai devreme...



Week-end plăcut tuturor!

0 comentarii: