Tuesday, July 5, 2011

Sondaj de audienţă "Cinema, pas cu pas"

După mai mult de şase luni petrecute împreună pe blog (prima postare, în 28 octombrie 2010, cu Eric Rohmer în prim plan), cred că a venit momentul să vedem cam cum stă Cinema, pas cu pas la capitolul audienţă. Dacă vreţi, puteţi să consideraţi rezultatele de mai jos ca definind profilul sociologic al cititorilor blogului.


Ancheta sociologică a fost derulată cu sprijinul portalului www.trafic.ro, la care Cinema, pas cu pas este abonat din februarie a.c. (aşadar, ar rămâne "neacoperite" lunile octombrie-decembrie 2010 şi ianuarie 2011, dar în acea perioadă blogul abia se lansase, deci nu cred că pierdem foarte mult rezumându-ne la intervalul februarie-iunie 2011).




Chiar dacă nu aţi fost conştienţi, în tot acest timp am monitorizat permanent profilul cititorilor, încercând să aflu detalii (atâtea câte îmi furnizează providerul, dar vă asigur, de cele mai multe ori sunt arhi-suficiente) despre fiecare dintre voi: de unde sunteţi (din România sau din străinătate, din ce judeţe din România, oraşe etc.), cum aţi dat de Cinema, pas cu pas (direct, folosind un motor de căutare ori plecând din alte web site-uri), cât timp aţi petrecut pe blog, ce articole v-au plăcut cel mai mult, ce browser utilizaţi, la ce rezoluţie vizualizaţi pagina blogului, ce sistem de operare folosiţi şamd.


Fireşte, toate aceste informaţii nu s-au constituit într-o simplă curiozitate statistică, Cinema, pas cu pas fiind interesat să se adapteze gusturilor cititorilor. Un singur "of" aş avea după cele şase luni: numărul redus de comentarii la articolele postate. Dar, nu-i nicio problemă, important este că sunteţi acolo, în spatele ecranului de calculator ori a telefonului mobil şi chiar dacă nu vă "înghesuiţi" să postaţi comentarii, vreau neapărat să ştiţi că vă apreciez la fel de mult. 


În schimb, una din cele mai plăcute surprize a venit din partea unui cititor din Brazilia (nativ brazilian!) care a apelat la Google translate pentru a citi unul din articolele postate pe blog, articol care....îl avea ca protagonist! Aici este link-ul către acel articol. După comentariul publicat (ca Anonim) chiar în "coada" postării mele, am purtat o conversaţie pe e-mail cu el, prilej cu care mi-a explicat care au fost circumstanţele care l-au condus către un blog cu conţinut în limba română. Deci, se poate şi astfel...

Acum să trecem la lucruri mai concrete. Înainte de asta, nu uitaţi: aştept comentariile voastre (măcar acum, la acest articol), în care să îmi spuneţi ce aţi dori să vedeţi pe Cinema, pas cu pas, ce v-a plăcut şi (mai ales!) ce nu v-a plăcut din postările de până acum. Ca planuri de viitor, vă anunţ că o pondere tot mai mare din postări va fi dedicată filmului mut, un gen pe nedrept marginalizat. Sper să nu vă dezamăgesc luând această hotărâre. Rămâne să ne accesaţi în continuare şi să decideţi dacă merită sau nu să mai treceţi pe aici.


Numărul de vizitatori unici (Atenţie! nu este vorba de numărul de accesări ale paginilor).
Numărul de afişări ale paginii (sunt contorizate şi accesările administratorului de blog!).
Atenţie pe lună (timpul mediu petrecut în fiecare lună de utilizatori pe blog).
Provenienţa pe ţări a cititorilor (luna martie).
Provenienţa pe ţări a cititorilor (luna aprilie).
Provenienţa pe ţări a cititorilor (luna mai).
Provenienţa pe ţări a cititorilor (luna iunie).
Provenienţa pe judeţe a cititorilor (luna martie).
Provenienţa pe judeţe a cititorilor (luna aprilie).
Provenienţa pe judeţe a cititorilor (luna mai).
Provenienţa pe judeţe a cititorilor (luna iunie).
Cele mai citite articole (primele 3 sunt permanent afişate şi în pagina principală a blogului, în meniul din partea dreaptă).

Cum au ajuns cititorii pe blog (luna iunie).
Cei care au accesat blogul din Google, au utilizat, cel mai frecvent, aceste string-uri de căutare.

Bounce rate: procent de vizitatori care efectuează doar o afişare pe un website, după care părăsesc site-ul. Pentru luna iunie, media este de 62%.
Sistemul de operare cel mai des utilizat de cititori.
Clasamentul browser-elor folosite de cititori.
Rezoluţia cea mai frecventă de afişare a paginilor blogului.

Vă mulţumesc, încă o dată, tuturor şi aştept comentariile voastre :-) !

2 comentarii:

MARIVS IMPERATOR said...

Foarte interesant acest blog. Am sa-ncerc sa-l urmaresc cu atentie, mentionad ca sunt un cinefil destul de pasionat.
Cat despre faptul ca multi citesc, dar putini comenteaza, eu cred e vorba de o reticenta legata de faptul ca nu pot lasa un comentariu de calitate. Lucru, oarecum, neinteles de mine, caci tocmai acesta este rostul unor asemenea site-uri, de a populariza un anume domeniu, de a fi formatori culturali. Comentariile, bune, rele, de calitate sau doar laconice, sunt mereu bine venite. Eu, unul, le consider o recompensa asemenea aplauzelor dorite de un actor de teatru, la sfarsitul spectacolului.

Dl. Cinematic said...

Mulțumesc pentru comentariu! Așa cum am menționat și în postare, continuă să îmi scape și mie motivul pentru care lumea se ferește să comenteze (în general, nu doar pe acest blog), cu atât mai mult cu cât am spus-o răspicat încă de la început: nici eu nu sunt un profesionist în ale cinemau-lui. Dar, atâta vreme cât există pasiune pentru domeniu, multe neajunsuri pot fi suplinite, inclusiv o anumită stângăcie în exprimare, care oricum va fi rapid trecută cu vederea!

Din păcate, cunosc bloguri extrem de valoroase (din alte domenii) care și-au încetat activitatea exact din acest motiv, al lipsei de interacțiune cu cititorii (care, ca și aici, existau și nu erau în număr mic!). De aceea, de multe ori, trebuie să "închizi ochii", să nu te descurajezi și să încerci să mergi mai departe. Apariția comentariilor, însă, ar face ca informațiile să fie împărtășite într-un mod mai interesant și mai benefic pentru toți cei implicați...fie ei administratori ai blogului ori cititori ai acestuia.